Dag 1. Als een kip zonder kop

19 augustus 2023 - East Stroudsburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Elp - East Stroudsburg

Om twee uur ging de wekker, na overleg met iemand naast mij maar besloten om er twee maal een kwartier aan vast te plakken. Daarna iedereen wakker gemaakt, een beetje gegeten en gedronken om vervolgens met zijn allen naar Schiphol te gaan. Ruim op tijd aanwezig, als een van de eersten ingecheckt maar geen twee stoelen naast elkaar meer kunnen krijgen en ook geen plekje aan het raam. In het niemandsland van Schiphol op zoek naar een ontbijt en ipv de Mc Donald's ging meneer (Jan) liever bij Jamie Oliver eten. Een klef stuk stokbrood met tonijn en een beker melk. Was het ontbijt de afgelopen week een stuk verser en beter. Daarna naar het vliegtuig om in te stappen, Jan zijn stoel geruild met een jonge studente die naast mij moest zitten en zo zaten we toch naast elkaar. Jan heeft drie films gekeken ik ben een paar keer even wakker geweest om het aangeboden eten naar binnen te werken.

Bij binnenkomst in het land, direct gedoe bij de immigration, ik had geen hotelovernachting gereserveerd voor de eerste nacht, en ze had een adres nodig. Maar uiteindelijk met een sneer na mochten we doorlopen. Koffer gepakt en hup op zoek naar de autoverhuur, via een monorail werden we daar afgeleverd. Alles was geregeld dus we konden vrij snel rijden. Maar, de auto beschikte niet over navigatie, wij niet over een kaart en onze telefoon werkte alleen via wifi waardoor we die ook niet konden gebruiken. Als een kip zonder kop rij je dan rond, op zoek naar een Walmart om wat dingen aan te schaffen, natuurlijk als je er een nodig hebt zijn ze niet te vinden. Pas in het stadje Clinton konden we onze aankopen doen.

Eerst een sim kaart regelen, een prima aanbieding, gekocht en direct installeren. Natuurlijk werkte het niet en niemand bij de Walmart die ook maar iets zinnigs kon bijdragen. Uiteindelijk maar de boel terug gebracht en bij een lokale telecom provider naar binnen en pas weer naar buiten gegaan met een werkend geheel. Nu we over navigatie konden beschikken bleek dat we al een behoorlijk stuk verkeerd zaten, maar dat konden we nu goed maken. Op naar mijn oude zomerkamp.

Eerst hebben we gegeten bij een Cracker Barrel, een soort van familie restaurant gecombineerd met een winkel. Prima eten, leuk restaurant en vriendelijke bediening. Uiteindelijk hebben we ergens in East Stroudsburg een hotel opgezocht.

147 Km gereden

1. Anne Marie:
    25 augustus 2023
    Ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als je het adres van Elvis had ingevuld bij immigratie 😉
  2. Jan & Arjan:
    6 september 2023