Dag 11. Inkoopdag

29 augustus 2023 - Allentown, Pennsylvania, Verenigde Staten

Lititz - Allentown

Het hotel dieet bestond uit een glas automaten vruchtensap en koffie. De koffie aangelengd met twee zakjes oplos-espresso (ga nooit zonder op reis) was best te pruimen. Tijdens het inpakken van onze spullen gebeurde er in de buurt kennelijk een aanrijding gezien de vele sirenes die we hoorden. Uren later was de kruising nog steeds afgesloten en stonden tientallen mensen van politie tot straatveger belangrijk te zijn door niets te doen. Maar goed, bij de jacht op een heerlijk ontbijt stonden we na 500 meter al oog in oog met de Fuddruckers (is het Fudd-Ruckers of Fud-Druckers, wij weten het niet maar dat eerste klinkt het spannendst), hiervan heb ik jaren lang met een t-shirt rondgelopen zonder dat ik wist wat het precies was. De Fuddruckers horen kennelijk ook tot het hogere fastfood segment, want het eten was lekker, zag er goed uit, het restaurant was gezellig en de groene dingetjes kon je zelf toevoegen, zo vers uit de saladebar. Oh ja, en niet onbelangrijk, keuze uit veel sauzen en onbeperkt. Ook was er gesmolten kaas aanwezig.

Nu kon de jacht naar de souvenirs voor thuis eindelijk beginnen. Eerste stop een kringloop winkel, geen leuke winkel was eigenlijk alleen kleding. Toen een bouwmarkt, wat we daar zagen was diep triest, iemand die met twee vlaggetjes in de hand een heftruck door de bouwmarkt moest begeleiden, welke opleiding zou je daar voor nodig hebben? Na de bouwmarkt op zoek naar een speelgoedwinkel om een model van een Amerikaanse cementwagen te zoeken. In plaats van een Toys(R)us of zoiets kwamen we bij een leuk Lego winkeltje terecht, maar geen cement mixer. Toen kregen we een appje van mama dat er in New Holland inderdaad een New Holland fabriek staat, dus hup daar maar naartoe. Helaas was alles om half zes al gesloten, maar voor een volgende keer als we er weer in de buurt zijn gaan we er op tijd langs. Daarna nog langs wat Walmarts en een Staples voor de benodigde koffervulling om vervolgens in Allentown uit te komen voor een tgi-Fridays. Ons laatste avondmaal, spareribs met union-rings, een prima maaltijd.

Aangezien Allentown niet zo ver van ons vliegveld af ligt hier maar een hotel opgezocht voor onze laatste overnachting.

173 Km gereden (totaal 4890 Km)