Dag 8. Weg van de snelweg

26 augustus 2023 - Catonsville, Maryland, Verenigde Staten

Dandridge - Catonsville

Tja, beetje ongemakkelijk wakker worden zo ver van huis terwijl je weet dat de F1 kwalificatie daar is. Gelukkig hebben we een telefoon abo met heel veel mb's en wifi op de hotel kamer. Vroeg ontbijten zodat we op tijd waren voor de F1. Dat ontbijt viel een beetje tegen, alleen twee smaken serial en plastic fruit. Nou ja F1 kijken op de telefoon het kan, om er tijdens de rodevlag situatie in Q3 erachter te komen dat het ook gewoon live op de TV was. Vandaag staat het witte huis op het programma, maar voordat we daar zijn moeten we nog een stukje rijden en hebben maar besloten om eens van de snelweg af te gaan. Komen we eerst langs een grote vuurwerk winkel die het gehele jaar open is. Rijden we verder staan we ineens op de parkeerplaats van de Bristol Motor Speedway, hier hebben ze twee racebanen, een ovaal voor de NASCAR en een rechtte voor de DRAG races. En laten er nu net Drag races gaande zijn waarbij de parkeerplaats dienst doet als parc fermé. Iedereen is lekker toegankelijk en vindt het leuk als je interesse toont. Wel hebben we nog een kleine aanpassing moeten doen aan één van de wagens, maar dat is maar een detail.Later onderweg onze eerste garage sale, mooi setje luidsprekers gezien voor 10 dollar, maar helaas passen niet in de koffer. Toen de tank leeg was reden we in een gehuchtje met de naam Galax, hier ook maar even de benen gestrekt en bij de lokale eetgelegenheid maar wat gegeten. Humor hebben ze er ook en klassieke instrumenten worden er op de juiste manier gebruikt. Maar goed door al dat rijden via binnendoor weggetjes kwamen we natuurlijk veel later in Washington D.C. dan gepland, maar rond middernacht is er ook nog genoeg te beleven, alleen het kopje koffie bij de president is er bij ingeschoten omdat deze al op één oor lag. Mijn slaapbankje van 29 jaar geleden stond er nog, wel is er in de tussentijd een nieuw (steviger) hek geplaatst voor het witte huis. De ratten liepen nog steeds door het park erachter. Die gekke paal stond er ook nog, in de verte hebben we het capitool gezien (wel vol in het licht). Het belangrijkste, het parkeren is er gratis in het weekend. Na het nachtelijk bezoek aan de hoofdstad nog maar even doorgereden om al iets dichter bij ons volgende reisdoel te komen, want vroeg vertrekken zit er weer niet in.

904 Km gereden (totaal 4130 Km)