Dag 9. Een gokje wagen

27 augustus 2023 - Atlantic City, New Jersey, Verenigde Staten

Catonsville - Atlantic City

Een beetje luxer hotel dan gemiddeld (lees duurder), dat had te maken met de omgeving van de wat budgetvriendelijke hotels. De zaterdag nacht is voor sommige mensen kennelijk de nacht om feest te vieren op en rond de hotelkamers, ondanks dat het al heel laat was hadden ze nog steeds een hoop herrie. En wat ook niet meewerkte was het feit dat de nacht-beheerder achter een dikke laag glas zat. Maar goed wij hebben goed geslapen, beetje kort want voor ons begon de F1 al om 9 uur in de morgen. De ontbijt tijden en uitchick tijden waren niet super ruim dus hebben we de start tijdens het ontbijt gezien, daarna het grootste deel van de race op de kamer. Echter door een lange code rood situatie duurde de race tot na 11 uur en hebben we verder gekeken op een groot scherm in de lobby. De uitslag laat zich raden. 's Avonds hadden we de lokale LIDL al gespot en daar zijn we dan vandaag maar eens heen gegaan. Op zoek naar verschillen en overeenkomsten, de grootste overeenkomst was denk ik wel de broodafdeling en misschien wel het belangrijkste, de (duitse)bolletjes die we hebben gekocht waren de lekkerste broodjes tot nu toe tijdens de vakantie. Wel jammer dat mijn LIDL-app hier niet werkte.

Onderweg naar Atlantic City hebben we halverwege een stopje gemaakt bij een welkomst center die ook ingericht was als verzamelplaats van allerhande eetgelegenheden. We hebben daar alleen wat gedronken, voornamelijk kleurstof.

Verder richting Atlantic City zagen we steeds meer huizen die zonnepanelen bij huis hadden, niet op het dak maar in de tuin. Eenmaal in Atlantic City was het ook weer even zoeken naar een beter hotel, uiteindelijk zijn we uitgekomen bij het Sheraton. Op zoek naar wat te eten zijn we nog even rondgereden en ineens stonden we oog in oog met het Trump Plaza, of wat er nog van over was (niets). Uiteindelijk de auto maar terug gebracht naar het hotel en bij de lokale Applebee een hamburgertje gescoord. Na het eten hebben we een heerlijke wandeling gemaakt over de boardwalk, langs het strand en over de verschillende pretparken. Grappig was dat een bellenblaas verkoper naast een broodjes verkoper stond en de bellen continu op de broodjes uitklaar spatten. Uiteraard zijn we ook het casino in geweest, maar toen we een poosje bij de roulette bleven staan ging het mis. Toen kwamen ze vragen hoe oud Jan was en of wij misschien weer naar buiten wilden gaan, wel op een vriendelijke manier.

Buiten op het strand nog een komeet de dampkring in zien gaan, ook geen dagelijkse kost.

271 Km gereden (totaal 4401 Km)

1. Ellen Hollander:
    4 september 2023
    Wat (weer) een super lollig en origineel reisverslag Arjan en Jan! Vooral leuk beschreven wat er niet helemaal perfect ging 😊. Maar volgens mij hebben jullie het wel leuk gehad. Ben benieuwd wat jullie volgende uitdaging is!
  2. Jan & Arjan:
    6 september 2023
    De volgende uitdaging is weer gewoon wekelijks buffelen op de manege om het de ruiters naar hun zin te maken.