Dag 12. Oost, west, thuis best.

30 augustus 2023 - Elp, Nederland

Allentown - Elp

Onze kooplust gisteren is binnen de perken gebleven, dus een extra koffer is niet nodig. We hadden een net hotel met zwembad en ontbijt, alleen ging het zwembad pas open na de uitcheck tijd. Alles voor de laatste keer ingepakt om daarna nog een 130 km te genieten van het lokale cabrio weer. Ruim op tijd op het vliegveld, alleen vergeten te tanken dus nog een extra ere ronde met de auto langs de pomp. Veel te dure benzine, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je in New Jersey niet zelf mag tanken maar geholpen moet worden door een pompbediende. Na een geslaagde 2e poging van het inleveren van de auto op naar het vliegveld. Het bijzondere was dat het verhuurbedrijf ons vertelde dat we met de shuttle bus moesten er ook gewoon het treintje van de monorail stopte en dit laatste natuurlijk veel leuker is, zeker als je voorin (of achterin) het treintje zit. Door wat miscommunicatie boven de deuren van het treintje en wij eigenlijk niet wisten waar we heen moesten zaten we eerst verkeerd, toen weer terug en toen bleek dat we per ongeluk eigenlijk wel goed zaten, hebben we heel wat extra ritjes gemaakt in de monorail.

Waar je in Nederland niet eerder dan drie uur van te voren je koffer kunt inleveren is dat in Amerika geen probleem. Ook de paspoort controle en beveiliging check ging vlotjes dus we zaten op tijd klaar voor onze vlucht. Shoppen hoef je daar op het vliegveld eigenlijk niet te doen, want ondanks dat alles tax-free is is het nog steeds veel te duur. Ook een paar restaurantjes die er zaten zijn gewoon veel te duur voor een laf bakje met eten. Maar, aan het einde van de pier zit een Wendy's en een Dunkin Donut. Dus eerst een fully loaded broodje hamburger met patat en daarna een espresso. Nu had ik de ervaring bij Dunkin Donut dat je voor een normaal bakje espresso eigenlijk een triple espresso moet bestellen, dus bij deze een triple voor mij en een dubbele voor Jan, was hier wel iets duurder dan normaal, maar de juffrouw wist te melden dat dit een vliegveld was. Of mijn opmerking over de prijs nu wat verkeerd gevallen was weet ik niet, maar ik kreeg een heerlijke grote espresso, als ik deze thuis zo zou moeten maken dan zouden er zeker meer dan 10 Nespresso cupjes in gaan. Een prachtig apparaat hadden ze hiervoor, daar bleef maar van die donkerbruin tot zwarte koffie uitstromen, heerlijk. Ook Jan had koffie genoeg.

De vlucht ging prima, van de aangekondigde turbulentie weinig gemerkt. Slapen lukte niet echt, komt niet door de koffie, maar naast mij zat iemand die de hele vlucht/nacht films heeft zitten kijken. Dus de volgende keer maar weer van die oogkleppen mee, want iedere keer als ik weer bijna sliep begon dat scherm weer op te lichten en was ik weer wakker.

Op Schiphol waren we vlot door de paspoort controle, moesten daardoor een poosje wachten op onze koffer en om het wachten wat te veraangenamen heeft Schiphol daar een espresso machine neergezet waar gratis koffie uitgetapt kan worden, het moet niet gekker worden. Eenmaal door de douane stond mama ons al op te wachten om ons op te halen. Mama had nog niet ontbeten, dus waar zaten wij als eerste? Juist bij de mc-Donalds, nu was het ons gelukt om de hele vakantie de mac links te laten liggen, mislukt dat nog weer op de valreep.

Nog een paar uurtjes rijden (gereden worden) en de vakantie zit er echt op.

Bedankt voor het lezen, kijken en reageren.

132 Km gereden (totaal 5022 Km)

1. Doortje Geerlinf:
    6 september 2023
    Wij hebben genoten van alle verhalen en vele foto’s . Heerlijk om weer thuis te zijn, dat is het leuke van vakantie. Gauw tot ziens.
  2. Linda:
    6 september 2023
    Mooi beeld gekregen van jullie reis, ontbijtjes, avondeten en bijzondere ervaringen! Liefs van ons
  3. Wendy:
    6 september 2023
    Wauw, wat een geweldige reis om op terug te kijken!
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet nog heerlijk na van deze mooie trip.
  4. DrBernard:
    24 september 2023
    Yoooh.. Arjan en Jan.. 👋
    Via de link direct aan 't eind van het verslag gekomen, 🫣 maar zoals enkelen wel eens vaker stiekum doen... Eind goed al goed 👍 was het al informatief genoeg om mijn interesses te wekken en met terugwerkende kracht jullie bevindingen te mogen volgen, met geen mosterd na de maaltijd gevoel....voordat ik er aan begin... Klopt het: dat helaas de foto's niet geplaatst kunnen worden bij betreffende alinea..
    Let's go 😎🤙