Dag 10. Familie bezoek

28 augustus 2023 - Lititz, Pennsylvania, Verenigde Staten

Atlantic City - Lititz

Na een toch wel korte nacht redelijk op tijd uit de veren. Aangezien we geen ontbijt hadden in het hotel (of $ 22,50 pp wilden betalen) maar besloten om direct in te pakken en onze spullen in de auto doen. We wilden ontbijten bij de Dunkin Donut, die we 's nachts hadden gezien, maar helaas niet te vinden (ook niet bedacht om even te zoeken in maps op de telefoon, Dunkin Donuts was eigenlijk maar twee straten verderop). Zijn toch maar doorgelopen naar het strand, want natuurlijk moeten we wel even met onze voeten in de Atlantische Oceaan, ook al was het alleen maar even voor een foto. Koud water is niet zo ons ding. Na het pootje baden zaten onze benen en voeten natuurlijk vol met zand, uiteindelijk een fonteintje gevonden in een parkje waar we uit het zicht van de toezichthouder onze voeten even goed afgespoeld hebben. Ook terug naar de auto geen Dunkin Donut of andere leuke ontbijtplek gevonden. De vega dinges zijn we maar aan voorbij gegaan.

Nu hadden we inmiddels van thuis een adres van familie gekregen, zo van als je in de buurt van Lititz komt kun je daar even langs gaan. Laat dat nou ongeveer op de route liggen dus dat moesten we dan maar doen. Maar na een half uurtje rijden echt honger en daar was een filiaal van "Five Guys" een van de betere hamburger ketens (inmiddels ook in Nederland) waar de zakken aardappels in het restaurant liggen om te laten zien dat ze verse aardappels gebruiken voor hun patat. Wederom een lekkere hamburger als ontbijt. Na een poosje rijden werd het tijd voor een espresso stopje, en laat daar nou net een bordje Mount Holly bij de kruising staan. Dus na een lekkere sterke bak en een belletje met thuis op naar de geboorteplaats van mama, wel apart dat je de wegen kruist waar Anne-Marie als baby heeft gewoond. Hierna weer verder richting Lititz om op het laatste stukje geconfronteerd te worden met heel veel paard en wagens. Dit is kennelijk één van de gebieden waar de Amish wonen en werken.

Geheel onverwacht stonden we op de stoep bij een neef van Anne-Marie, die niet helemaal wist wat hij er mee aan moest. Later zijn we met zijn allen naar een tante gegaan waar ook nog een andere neef kwam en daar hebben we de mogelijkheden voor onze geplande reis van volgend jaar eens doorgenomen. Na een gezellige avond een leuk hotel gevonden die ook dienst doet als een soort pension voor mensen die tijdelijk zonder woonruimte zitten. Allemaal heel gemoedelijk en de nacht portier zat niet achter glas.

316 Km gereden (totaal 4717 Km)